اگر به دنبال خرید سرور مجازی ارزان قیمت هستید این یک مقاله عالی برای شماست که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید و به مشکلات بعد از خریدی که بسیاری از کاربران سرورها با آن روبرو شدند برخورد نداشته باشید!

سرور مجازی چیست؟

اگر به دنبال سرور مجازی ارزان قیمت هستید این مقاله پارسیان هاست را از دست ندهید که به بررسی این نوu سرورها میپردازیم. در واقع همانطور که یک واحد کوچک ساختمانی بخشی از یک ساختمان بزرگتر است؛ سرور مجازی نیز بخش کوچکی از یک سرور اختصاصی را است که از برای مقاصد مختلف میتوان از آن بهره مند شد.

قابلیت های سرور مجازی ارزان

سرورها در همه جای دنیا عبارت اند از یک سیستم کامپیوتر متشکل از سخت افزارهای قدرتمند که بنا به نیاز مشتری یکی از انواع سرور موجود در شرکت سرور اختصاصی را انتخاب کند و از آن استفاده کند. مثلا برای استفاده از برخی سرویسهایی که در خارج از کشور ارائه میشود از سرور اختصاصی استفاده میکنند و یا گاهی طراحان سایت و نرم ازارها برای استفاده از نرم افزارها و برنامه های خاصی نیاز به سرعت و حجم بالای اینترنت دارند که در این صورت استفاده از سرور میتواند کمک زیادی به آنها کند. اما این سرورها معمولا قیمت زیادی دارند از این رو سرورهای مجازی برای پایین آوردن هزینه ها ایجاد شده اند که در واقع همان خدمات سرور اصلی با کمی محدودیت را میدهند.

سرور مجازی ارزان

 

 

چرا همه به دنبال سرور مجازی هستند؟

 

سرور های مجازی در بین صاحبان کسب و کارها از اهمیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. چرا که کمی از امکانات سرور اختصاصی را می توان با قیمتی بسیار ارزان تر در دست داشت و از آن ها استفاده کرد. البته به خاطر داشته باشید که تنها به دلیل قیمت ارزان خرید خود را انجام ندهید و با توجه به نیاز خود در این حوزه این کار را انجام دهید تا بعدا پشیمان نشوید. چرا که برخی از شرکت ها از منابع با کیفیت پایین تر استفاده میکنند که هزینه پایینی برای ایشان دارد و قیمت خود را کمی پایین تر از شرکتهای دیگر ارائه میدهند که باعث وسوسه کاربران و خرید از آنها میشود.

اما متاسفانه این سرورها نمیتواند نیاز مشتری را برطرف کند و باعث نارضایتی کاربران و تغییر سرویس آنها میشود. ما در پارسیان هاست با سالها تجربه در زمینه سرورها تلاش کرده ایم که از سرورهای با کیفیت استفاده کنیم. با بررسیهای صورت گرفته کارشناسان R&D شرکت، کیفیت سرویسهای ارائه شده توسط پارسیان هاست و پشتیبانی کارشناسان زبده به صورت شبانه روزی با کیفیت بسیاری از شرکتهایی که قیمتهای بالاتری دارند برابری میکند و حتی در مواردی نیز بهتر بوده است. ما تلاش کرده ایم با به روزرسانی سخت افزارهای با برندهای معتبر و حرفه ای و نرم افزارهای قوی و لایسنس دار در زمینه سرورها پیشتاز باشیم و در کیفیت و پشتیبانی حرف اول را بزنیم. مشتریان حرفه ای و سازمانی پارسیان هاست گواه بر این موضوع است.

انواع سرور مجازی

از انواع سرور مجازی ارزان می توانیم به لوکال یا پابلیک اشاره کنیم. لوکال به معنای محلی و پابلیک به معنای عمومی می باشد. اما در حالت کلی دسته‌بندی دیگری برای انواع سرور مجازی وجود دارد که در ادامه به آن ها میپردازیم.

سرور مجازی لینوکس

با استفاده از سرور مجازی لینوکس میتوان‌برنامه های بر پایه لینوکس را روی آن نصب کرد که برای راه اندازی بسیاری نرم افزارهای سایت و اپلیکیشن سودمند است.  

سرور مجازی ویندوز

این سرور مجازی نیز مانند سرور مجازی لینوکس می باشد. تنها فرق آن این است که روی آن سیستم عامل ویندوز نصب میشود و استفاده ها و کاربردهای آن متفاوت است.

سرور مجازی اختصاصی

این سرور مجازی نیز کاربردهای گسترده ای را به وسیله منابع اختصاصی مانند سی پی یو و رم و غیره دارد که از آن ها استفاده می شود.

سرور مجازی اشتراکی

مفهوم سرور اشتراکی بسیار ساده میباشد و به وسیله منابع سخت افزاری اشتراکی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته می شود.

سرور مجازی ابری

از سرور مجازی ابری معمولاً برای افزایش پایداری، امنیت و سطح کارایی سیستم استفاده می‌شود و ساختاری بسیار متفاوت نسبت به انواع دیگر دارد.

دیگر خدمات پارسیان هاست 

هاستثبت دامنهسرور اختصاصی
هاست لینوکستمدید دامنهسرور مجازی
هاست ویندوزانتقال دامنهگواهینامه SSL
هاست وردپرسخدمات وردپرسهاست ایمیل اختصاصی
آموزش وردپرساشتراک فضای دیتا سنترهاست ایمیل