اگر قصد خرید vps دارید باید به نکاتی توجه داشته باشید. این اطلاعاتی است که برای خرید سرور مجازی لینوکس یا سرور مجازی ویندوز باید مورد توجه قرار دهید و سروری را تهیه نمایید که بر اساس نیاز شما پاسخگو باشد.

 

توجه به منابع هنگام خرید vps

هر vps یا سرور مجازی مانند یک سیستم کامپیوتر خانگی دارای سخت افزارهای مختلف میباشد. وابسته به اینکه شما به چه منظوری میخواهید vps بخرید و سرور مجازی ویندوز مناسب کار شماست یا سرور مجازی لینوکس به منابع خاصی نیز نیازمندید. اگر از برنامه های خاصی استفاده میکنید در ابتدا باید مطمئن شوید که سیستم عامل ویندوز برای کار شما مناسب تر است و یا لینوکس. بعد از آن انتخاب سخت افزار لازم برای برنامه هایتان است. مسلما هر چقدر از منابع بالاتر و با کیفیت تری بخواهید استفاده کنید، قیمت vps افزایش میابد و یا ممکن است حتی مجبور به خرید سرور اختصاصی شوید.  

 

نکات خرید vps

 

1. میزان RAM

در زمان خرید vps میزان RAM بسیار مهم می باشد زیرا هر اندازه این گزینه بیشتر باشد، توان پردازشی سرور برای انجام پروسس ها بیشتر خواهد بود. حتما با توجه به نوع فعالیت خود و میزان پردازش هایی که در ثانیه قرار است، انجام شود، لازم است تا از سرور با رم مناسب استفاده کنید.

 

2. میزان HDD

در زمان خرید سرور نوع حافظه و میزان آن که نگهدارنده اطلاعات شما می باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. عموما حافظه های NVMe که به تازگی وارد بازار شده اند، دارای سرعت بیشتری هستند و واکشی اطلاعات از آنها سریع تر است. حافظه های SSD نیز در رتبه بعدی قرار داشته و گزینه خوبی محسوب می شوند اما سرعت آنها به نسبت گروه قبل کمتر خواهد بود. در زمان خرید سرور مجازی لینوکس یا ویندوز باید به این مهم توجه داشته باشید که با پرداخت هزینه ما به التفاوت می توانید حجم حافظه را افزایش دهید.

 

3. نوع پردازشگر و CPU

مورد دیگری که در خرید vps باید به آن توجه داشته باشید، نوع CPU و تعداد هسته هایی است که به سرور مجازی ویندوزی یا لینوکسی تخصیص داده می شود. باید در نظر داشت که مجازی ساز، میزان معینی از پردازشگر را در اختیار سرور شما قرار خواهد داد. لذا هر اندازه تعداد هسته های اختصاص داده شده بیشتر باشند و نوع CPU نیز به روز تر باشد، سرور شما قادر است تا پردازش های سنگین تر و بیشتری را در واحد زمان انجام دهد.

 

4. موقعیت جغرافیایی سرو و اعتبار شرکت ارائه دهنده

نکته مهم دیگر که در خرید سرور باید به آن دقت نمود، محل قرارگیری سرور است. هر اندازه که سرور به محل بازدیدکننده وب سایت شما نزدیک تر باشد، به دلیل توجه به سئوی محلی، سرعت لود وب سایت بیشتر خواهد بود. البته برای این مورد اعتبار شرکت ارائه دهنده سرور نیز مهم می باشد زیرا شرکت مذکور باید بستر لازم را فراهم آورد. از جمله نکات مهم برای ارائه سرور مجازی خوب می توان به پورت شبکه قوی، استفاده از فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری مناسب و همچنین آنتی ویروس های قوی در سطح شبکه اشاره نمود.  

 

vps پارسیان هاست

پارسیان هاست ارائه دهنده انواع سرورهای مجازی و اختصاصی به ویژه سرورهای مورد نیاز سازمانها و شرکتهای بزرگ. از جمله این خدمات میتوان به سرورهای مجازی کانفیگ شده، سرور اختصاصی و حتی اشتراک و اجاره فضای سرور و ... میتوان اشاره کرد. این سرورهای کانفیگ شده عموما در ایران هستند و از سرعت بسیار بالا و پینگ نزدیک به صفر برخوردار هستند که پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان داخل کشور میباشد.

 

سفارش خرید vps