Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
شاید تابحال واژه ی دامنه را راجع به سایت و آدرس وبسایت ها شنیده باشید.این امکان وجود دارد که حتی بسیاری از کاربران اینترنت راجع به دامنه اطلاعات لازم را داشته باشند.اما پارسیان میزبانی ها در تلاشند که کلیه مسائل مربوط به دامنه را مفصلاً تا جایی که امکان دارد ، برای شما کاربران گرامی توضیح دهند ؛ که هیچ نقطه ی ابهامی برای شما عزیزان بوجود نیاید…همچنین دامنه خود شامل بخش هایی است که دانستن آنها و انتخاب بهترین دامنه به رونق کسب و کار شما کمک میکند، در مطلب زیر با ما همراه باشید تا دانسته های خود را افزایش دهید...

 

 

 

در مقاله ی پیش، پارسیان میزبان سعی داشت که شما کاربران گرامی را در جهت انتخاب نام مناسب و پرمعنا برای سایتتان ( که یکی از مهمترین مراحل داشتن وب سایت است ) راهنمایی کند.

باز هم اشاره میکنیم که؛  نام دامنه همان نام سایت می باشد.

حال در این مقاله می خواهیم به طور اختصاصی به شرح دامنه بپردازیم:

زمانی که آدرسی را در قسمت Address Bar یا محل نوشتن آدرس سایت، وارد میکنیم، معمولاً چنین چیزی را وارد می نماییم: www.parsianhost.com

ماهیت آدرس سایت شما www میباشد. Parsianhost نام دامنه یا همان نام سایت و گویای نام برند و فعالیت شما میباشد و .com پسوند دامنه و بیان کننده ی نوع سایت است.

لازم است در اینجا به نکته ای اشاره کنیم که URL یا Uniform Resource Locator آدرسی است که محل فایل ها ، اسناد و صفحات را بر روی اینترنت مشخص مینماید.

دامنه یکی از مهمترین اجزای URL است.

نام های دامنه توسط قانون ها و روش های سیستم نام دامنه یا Domain Name System ( که مخفف آن DNS  میباشد. ) شکل گرفته اند.

هر نامی که در DNS ثبت شود ، نام دامنه تلقی می گردد.

در حقیقت یک نام دامنه ، پروتکل اینترنتی (IP=Internet Protocol) را نشان میدهد.   IP همانند کد پستی محل زندگیتان میباشد و نام دامنه همانند آدرس محل زندگی شماست؛ که اگر نام دامنه جایگزین IP نمی شد ، چقدر به خاطر سپردن ارقام IP سخت بود...

پس دامنه یا دامین ویا دومین حقیقتاً نامی است که به جای آدرس IP ، وب سایت از طریق آن قابل دسترسی خواهد بود.

ثبت دامنه پرمعنا و مناسب نکاتی دارد که انکار آن می تواند هویت آنلاین شما را خدشه دار نماید.پس مراقب باشید که از نام های مناسب برای دامنه ی خود استفاده نمایید.

 نام دامنه مثل لوگو یا برند شرکتهای دارای محصول خاص، میباشد که می تواند شما را در جذب مشتری و بازاریابی اینترنتی و رونق آن، یاری کند.

پسوندهایی که توسط کمیته ی تصویب پسوندها (ICANN) تایید شده باشند، پسوندهای مجاز و معتبرند و از لحاظ فنی به این پسوندها Top Level Domain یا مخفف آن TLD می گویند.

TLD ها به دو نوع تقسیم میگردند که به شرح زیر میباشد:

  1. دامنه های سطح بالای عمومی یا generic Top Level Domain ( مخفف آن  GTLD میباشد) مثل .com یا .net یا .org و ....

  2. دامنه های سطح بالای کد کشوری یا country code Top Level Domain ( مخفف آن CCTLD است) مثل .ir یا .us یا .eu و .... که برای سایت های منصوب آن کشور استفاده میگردد.

در صفحه ثبت دامنه راجع به انواع پسوندها به تفصیل توضیح داده ایم.

تاریخ: دوشنبه 2 تیر 1399  1:25 PM