انتخاب و خرید هاست با کیفیت و مناسب برای شروع راه اندازی یک وب سایت اینترنتی بسیار مهم است و بسیاری از افراد به دنبال بهترین شرکتهای هاستینگ برای دریافت خدمات هاستینگ هستند. برای این انتخاب باید مد نظر داشته باشید که شما چه انتظاراتی از شرکت هاستینگ خود دارید و چه امکاناتی مد نظر شماست. ممکن است شما یک وب سایت کوچک و شخصی داشته باشید. یا ممکن است که شرکت بزرگی داشته باشید و یا برای سازمان خاصی نیاز به خرید هاست پیدا کردید که در این صورت با توجه به بازدیدکنندگان و کارایی سایت شما به امکانات بیشتری از سرور خود نیاز دارید.

ممکن است هاست اشتراکی کار شما را راه بیندازد و یا نیاز به سرور اختصاصی یا سرور مجازی داشته باشید. همه اینها را قبل از انتخاب و خرید هاست باید مد نظر قرار دهید که در آینده دچار مشکل نشوید. هاست انتخابی شما با توجه به نوع و زبان برنامه نویسی شما تعیین میشود و انتخاب اشتباه ممکن است باعث باز نشدن سایت و یا کند شدن آن شود.

تنوع شرکت های هاستینگ

 

شرکتهای هاستینگ مختلفی در ایران وجود دارند. برخی از شرکتها دارای سرورهای داخلی ایران و برخی دیگر سرورهای خارج از کشور و در کشورهایی همچون آلمان، امریکا، فرانسه و …دارند. شما با توجه به موقعیت بازدیدکنندگان سایت و نیازمندی به سرعت بالا میتوانید هر کدام را که بخواهید انتخاب کنید.

 

هاست ارزان قیمت

 

برخی از شرکت ها برای ایجاد جذابیت خرید سرویس میزبانی از ایشان اقدام به کاهش قیمت های هاستینگ خود کرده اند تا بتوانند تعداد بیشتری کاربر را جذب خود کنند. توجه داشته باشید که هاست ارزان قیمت تنها یک نکته مثبت در خرید سرویس میزبانی است و شما با توجه به امکاناتی که انتظار دارید باید سرویس خود را انتخاب کنید.

چه میزان منابع به سایت شما اختصاصی داده میشود؟

 

معمولا سرویس های هاستینگ ارزان قیمت از سرورهای با کیفیت پایین تر و تعداد کاربران بالاتر در هاست اشتراکی استفاده میکنند. در این صورت منابع کمتری به سایت شما اختصاصی می یابد. اگر شما در کار سایت خود جدی هستید به این مساله توجه داشته باشید که به چه میزان از منابع سرور به صورت ماهیانه نیاز دارید و انتخاب اشتباه ممکن است سایت شما را از دسترس خارج کند.

 

بازدید کنندگان شما چه میزان است؟

برای انتخاب هاست مناسب باید ببینید که بازدیدکنندگان شما در ماه چه میزان است. اگر تعداد بازدید کنندگان شما به صورت میانگین زیر 100 نفر در روز است احتمالا یکی از سرویس های پایه و استاندارد مناسب شما باشد. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و تعداد بازدید کنندگان شما بالاتر است و تعداد میانگین آن در روز زیر 1000 است سرویسهای ویژه مناسب شماست و در صورتی که شما تعداد بیشتری کاربر دارید و یا در سایت خود حجم بالایی از اطلاعات را میخواهید بارگزاری کنید سرویس هاست سازمانی میتواند مناسب شما باشد. انتخاب اشتباه میتواند موجب شود که سایت شما از دسترس خارج شود و مشتریان خود را از دست بدهید و شرکت های هاستینگ مسئولیتی در این زمینه تقبل نمیکنند چون شما سرویس درستی را انتخاب نکرده اید.

برای سایت وردپرسی به چه نکاتی توجه کنم؟

سایتهای وردپرسی تعداد بالایی از مشتریان شرکتهای هاستینگ را تشکیل داده اند. درصد بالایی از کاربران به دلیل جذابیت های وردپرس و امکانات فراوان آن ترجیح میدهند سایت خود را با استفاده از وردپرس طراحی کنند. هاست مناسب وردپرس چه هاستی است و چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟با توجه به حجم بالای فایل های وردپرس، قالب های نصبی، افزونه ها و تصاویر و فایلهایی که قرار است روی سایت قرار بگیرد حداقل حجم پیشنهادی ما 200 مگابایت حجم اولیه برای وردپرس است. در صورتی که به حجم بالاتری نیاز داشتید میتوانید سرویس خود را ارتقا دهید. همچنین هاست لینوکس گزینه مناسبی برای این مورد است و شما میتوانید بنا بر نیاز و سلیقه خود از پنل دایرکت ادمین و یا سی پنل استفاده کنید که گزینه های مناسبی برای این مورد است.

 

هاست مناسب جوملا

 

هاست جوملا نیز از جمله سیستم های مدیریت محتوای جذاب بعد از وردپرس است. که همانند وردپرس به دلیل حجم فایلهای جوملا، قالبها، ماژول ها و افزونه هایی که نیاز است در سرور قرار بگیرند به حجمی بالای 100 مگابایت نیاز است.

در صورتی که شما از سیستم مدیریت محتواهای زیر استفاده میکنید میتوانید برای اطلاعات تکمیلی به این صفحات مراجعه نمایید.

هاست دروپال

هاست اپن کارت

هاست ووکامرس

 

آیا شما نیاز به گواهینامه ssl دارید؟

حتما دیده اید سایتهایی که را که در کنار آنها یک قفل کوچک می آید و آدرس آنها به جای http از https استفاده میکند. این سایتها دارای گواهینامه ssl هستند. این گواهینامه به سایت آنها اعتبار بیشتری در مقابل کاربران، گوگل و سایتهای اعتبار سنجی میبخشد. همچنین کاربران در محیطی امن و بدون نگرانی از سرقت اطلاعاتشان در فضای وب در سایت شما به جستجو می پردازند.



پشتیبانی حرفه ای و مناسب

یکی از مهم ترین امکاناتی که شرکت هاستینگ در اختیار شما قرار میدهد پشتیبانی حرفه ای است. این نیاز شاید از دید بسیاری افراد مورد نیاز نباشد اما اهمیت آن وقتی مشخص میشود که اتفاق بدی برای سایت شما بیفتد. امکان دارد سایت شما توسط هکرها هک شود، امکان دارد با بروز اتفاقات سهوی اطلاعات سایت شما از روی آن حذف شود، امکان دارد مساله ای پیش بیاید که شما نتوانید وارد سایت خود شوید، امکان دارد سایت شما مواردی را پشتیبانی نکند وبرای شما و کاربرانتان مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

یک تیم حرفه ای پشتیبانی که به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما باشد میتواند در صورت بروز هر نوع مشکلی چه از سمت هاست و چه از سمت شما یا سیستم مدیریت محتوای شما به کمک شما بشتابد و این چالش ایجاد شده را با دانش تخصصی خود در زمینه سرور، امنیت و برنامه نویسی برایتان حل کند.

 

بهترین شرکت های هاستینگ در ایران

 

6 شرکت برتر هاستینگ در ایران

 

1. شرکت پارسیان هاست

شرکت پارسیان هاست (پرشین هاست سابق) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات هاستینگ در ایران است. این شرکت به دلیل استفاده از سرورهای تخصصی و حرفه ای و دیتا سنتر های مختلف در ایران و کشورهای مختلف نظیر امریکا، فرانسه، فنلاند، ایران و …برای شرکتهای بزرگ و سازمانی که نیاز به خدمات قوی و با کیفیت هستند ارائه خدمات میکرد.

امروزه با تغییر رویکرد و افزایش سرویس ها به کاربران شخصی و شرکتهای کوچک که نیاز مند خدمات تخصصی و حرفه ای هستند ارائه خدمات میکند. 

سرورهای سازمانهای بزرگی همچون وبسایت دانشگاه آزاد اسلامی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا، شرکت فرودگاه های کشور، سازمان هواپیمایی کشور، بنیاد تاریخ انقلاب اسلامی، معاونت تدوین کتب مقام معظم رهبری، مرکز مطالعات زنان، شرکت نفت ایرانول و …از جمله خدمات ایشان در چند سال اخیر تا کنون است. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر به بخش مشتریان سایت مراجعه نمایید.

این شرکت خدمات هاستینگ خود را در سه بخش استاندارد، ویژه و سازمانی طبقه بندی کرده است و ارائه سرور مجازی، اختصاصی و ابری، ثبت دامین، اشتراک فضای دیتاسنتر، گواهینامه ssl ، هاست وردپرس، جوملا، دروپال، اپن کارت، خدمات وردپرس و …از جمله خدمات ایشان است. 

 

2. شرکت ایران سرور

شرکت ایران سرور که دفتر مرکزی آن در شهر مشهد است بیش از 15 سال سابقه در زمینه هاستینگ دارد. استفاده از سرورهای با کیفیت و محصولات و خدمات متنوع در زمینه هاست و سرور و بیش از 50 دیتا سنتر در شهرهای مختلف دنیا این شرکت را به یکی از بهترین شرکتهای هاستینگ ایرانی تبدیل کرده است.

این شرکت ارائه دهنده خدمات هاست جوملا، وردپرس و …به کاربران زیادی در سراسر ایران است و ادعا میکند که میتواند سرعت تضمین شده ای را برای کاربران خود فراهم آورد.

ارائه خدمات هاست لینوکس، هاست ویندوز، هاست وردپرس، جوملا، سرور اختصاصی، ثبت دامنه و …از جمله خدمات این هاستینگ است.

 

3. شرکت میهن وب هاست

شرکت میهن وب هاست گزینه مناسبی برای کسانی است که یک سایت کوچک میخواهند داشته باشند و نیاز به امکانات زیادی در سایت خود نیستند. این شرکت با ارائه هاست لینوکس با پنل سی پنل با قیمت پایین سعی در جذب مشتریان بسیاری کرده است. ارائه هاست ویندوز، سرور اختصاصی و مجازی و ثبت دامنه با قیمت مناسب از دیگر خدمات این شرکت است. خدمات و پشتیبانی میهن وب هاست به صورت آنلاین است و مشکلات احتمالی شما را تا حد ممکن حل میکند. در صورت بروز اختلالات و مشکلات جدی تر شما میتوانید از خدمات وب دیزاین آن استفاده کنید که با پرداخت هزینه مشکلات سایت و سیستم مدیریت محتوای شما را حل میکنند. شرکت میهن وب هاست دارای تعداد زیادی نیروی پشتیبانی است که موجب شده در کمترین زمان ممکن پاسخ تیکت های شما را میدهند. از دیگر خدمات ایشان این است که در صورتی که شما فراموش کرده باشید که صورتحساب خود را پرداخت کنید و در حال اتمام باشد با شما تماس میگیرند تا مطمئن شوند که شما دیگر به این سرویس نیازی ندارید.

 

4. شرکت میزبان فا

شرکت میزبان فا از دیگر شرکت های هاستینگ ایرانی است که به ارائه خدمات هاستینگ مشغول است. این شرکت با استفاده از درایورهای SSD توانسته است تعداد زیادی از کاربران را با سرعت مناسب تحت پوشش خود قرار دهد. شرکت میزبانفا به نسبت دیگر شرکتها شرکت نوپایی است و سعی میکند با ارائه خدمات هاست لینوکس، هاست ویندوز و وردپرس و تبلیغات فراوان جایگاه خوبی در میان شرکتهای هاستینگ پیدا کند.

 

5. شرکت هاست ایران

از دیگر شرکت های هاستینگ برای خرید هاست شرکت هاست ایران است. این شرکت ارائه دهنده خدمات هاست اشتراکی و اختصاصی، ثبت دامنه، سرویس های میزبانی متنوع است. همچنین طراحی سایت نیز توسط این شرکت انجام میشود که برای کاربران خود و دیگر کاربران هم انجام میشود. شرکت هاست ایران تلاش کرده است که خدمات پشتیبانی خود را به خوبی انجام دهد. 

 

6. شرکت وب رمز

شرکت وب رمز ارائه دهنده خدمات هاستینگ و طراحی وب در ایران است. این شرکت خیلی شرکت شناخته شده ای نیست اما تلاش کرده است با ایجاد تنوع در خدمات خود، در ایران مطرح شود. همچنین این شرکت تلاش کرده است با ارتقا خدمات و سرورهای خود و افزایش کیفیت رضایت کاربران خود را به دست آورد.